Samstag, 20. April 2024 @ 10:27 CEST

Video Vortrag: Eric LaForest - Next Generation Stack Computing

NachrichtenEin Video-Vortrag von Eric LaForest (Computer Science Club of the University of Waterloo) ueber moderne Stack Maschinen und Forth. Auf der Webseite sind der Vortrag und die Folien in verschiedenen Formaten verfuegbar. Das MPEG-Video hat keine stoerenden Einblendungen.

Abstract

Eric LaForest delivers a crash-course on modern stack computing, the Forth programming language, and some projects of his own. Stack systems have faster procedure calls and reduced complexity (shorter pipeline, simpler compilation) relative to their conventional counterparts, as well as more consistent performance, which is very important for real-time systems. Many consider stack-based architecture's crowning feature, however, to be the unrivalled price-to-performance ratio.

Trackback-URL für diesen Eintrag: /trackback.php/2008061412560428

Video Vortrag: Eric LaForest - Next Generation Stack Computing | 0 Kommentar(e) | Neuen Account anlegen